CHEFMANSHIP AKADEMI MEMPERTINGKATKAN MODUL PENDIDIKAN UNTUK PENGURUSAN SISA DAN LEBIHAN MAKANAN

UNILEVER FOOD SOLUTIONS BEKERJASAMA DENGAN MPKB SEJAJAR DENGAN RANCANGAN KEHIDUPAN LSTARI UNTUK MENGURANGKAN PEMBAZIRAN MAKANAN ANGGRARAN 8000 TAN SEHARI DI MALAYSIA







Chefmanship akademi (CA) yang dikelolakan oleh Unilever Food Solutions (UFS) kini memberi nafas baru untuk program inovatif dengan memperkenalkan modul baru iaitu pengurusan sisa dan lebihan makanan.

CA satu satunya pusat setempat yang memberi tunjuk ajar tetang kualiti makanan, perkhidmatan dan efisiensi supaya boleh menjadi tukang mask atau chef yang bagus berasaskan penekanan di atas keusahawanan bijaksana melalui modul terbaru mulai sekarang.

Rancangan Kehidupan Lestari Unilever dengan matlamat menigkatkan tabiat kesihatan, kesjahteraan dan kesihatan di Malaysia.

UFS telah mengambil langkah bekerjasama dengan PBT seluruh Malaysia sejak CA di lancarkan tahun 2013. Kali ini di Kelantan, bertempat di Dewan Jubli Perak, Pengusaha, peniaga-peniaga di bazar ramadan di jemput untuk program pengurusan sisa dan lebihan makanan dengan memperkenalkan modul terbaru ini. Ianya melibatkan 400 pengendali makanan untuk Bazar Ramadan.

Kerjasama antara UFS dan MPKB ini diharapkan akan memberi banyak manafaat kepada pengendali makanan. Ini adalah kali pertama kerjasama ini di Kelantan. 

Majlis ini di meriahkan lagi dengan adanya ;

Mr Eric Chong, Pengurus Jualan Nasional, UFS Malaysia

Yang Berhormat Datuk Haji fattah Mahmood, Pengerusi Jawatan Kuasa Kerajaan Tempatan, Perumahan, Belia dan Sukan Negeri Kelantan Darul Naim

Yang Amat Berbahagia Dato' Hj Zanri Ismail, Yang Dipertua Majlis Perbandaran Kota Bharu (MPKB)

Yang Berusaha Encik Azizan Bin Mohamed, Pengarah Bahagian Perlesenan MPKB


Program ini adalah sebahagian dari Rancangan Kehidupan Lestari Unilever (Unilever Sustainable Plan) dengan matlamat meningkatkan tabiat kesihatan, kesejahteraan dan kesihatan di Malaysia.

Comments

Popular Posts